Briefing du 13-03-2019

Mince, j' me souviens plus de mon target ?!?! ...c'est les fûts de pétrol ou les fûts de bière ??
Répondre
Alfa

Briefing du 13-03-2019

Message par Alfa » lun. mars 11, 2019 2:33 pm

Vol entrainement

Mission simple. On va surtout étudier le datalink (je vous préviens je n'y connais pas grand chose encore :mrgreen: )
Si quelqu'un a une bonne connaissance du DL et IFF je suis preneur (j'avais pensé à Khun mais il est absent :doh: :mrgreen: )

Training flight

Simple mission. We will especially study the datalink (I warn you I do not know much about it yet: Mrgreen:)
If someone has a good knowledge of DL and IFF I am interested (I thought of Khun but he is absent :doh: :mrgreen: )
Image

Khun

Re: Briefing du 13-03-2019

Message par Khun » mar. mars 12, 2019 10:43 am

:(. I played a little bit with the SA page this weekend, but did not look into it in much detail.
I have seen two videos:
https://www.youtube.com/watch?v=xdr2_SD3nq4
https://www.youtube.com/watch?v=UySC_xxpHQU

The first one is from Matt Wagner and is a little more prepared than the second one. It presents a lot of information in a short time so for me it is still not 100% clear.

You need to configure a new button to perform manual IFF interrogation as I understood. The button is the Sensor Control Switch Depress, and I have configured it in the Throttle. I think in the feature interrogations can be performed automatically. The interrogation needs to be done through the Radar page.

There is also a new option called NCTR (bottom left corner) on the Radar page. When this option is enabled, the onboard computer will attempt to figure out the type of aircraft it is iluminating based on the return pattern of the radiation, which is affected by the fan blades on the engine inlet (this is actually cool :)), for this to work the target needs to be close and hot, the radar needs to iluminate the fan blades in order for this to work.

For the rest, better watch the videos :)

:( J'ai un peu joué avec la page SA ce week-end, mais je n'ai pas examiné la question en détail.
J'ai vu deux vidéos:

https://www.youtube.com/watch?v=xdr2_SD3nq4
https://www.youtube.com/watch?v=UySC_xxpHQU

Le premier est de Matt Wagner et est un peu plus préparé que le second. Il présente beaucoup d’informations en peu de temps et n’est donc toujours pas clair.

Interrogatoire IFF comme j'ai compris. Le bouton est le commutateur de contrôle du capteur enfoncé, et je l'ai configuré dans la manette des gaz. Je pense que dans les fonctionnalités, les interrogations peuvent être effectuées automatiquement. L'interrogatoire doit être effectué via la page Radar.

Il existe également une nouvelle option appelée NCTR (coin inférieur gauche) sur la page Radar. Lorsque cette option est activée, il est éclairé en fonction du retour du rayonnement, qui est affecté par les pales du ventilateur à l’entrée du moteur (c’est vraiment cool :)), car il faut être proche et chaud. , le radar doit illuminer les pales du ventilateur pour que cela fonctionne.

Pour le reste, mieux vaut regarder les vidéos :)

EDIT:

Also I have seen there is a bug on the SA page where contacts can be displayed even when there is nothing, or it is not where it is being printed

J'ai aussi vu qu'il y avait un bug sur la page SA où les contacts peuvent être affichés même s'il n'y a rien, ou ce n'est pas où il est imprimé

Alfa

Re: Briefing du 13-03-2019

Message par Alfa » mar. mars 12, 2019 2:14 pm

Thanks Khun
For the video, for me difficult in English, I wait a video in french :mrgreen:
I find also a video in spanish.

For this evening, the principal is the datalink for the patrol. Bdx is happy :mrgreen:
Image

Répondre